Persil

Poznaj historię Persila

Od 1907 r.

1907 - Persil, pierwszy niemiecki samoczynnie działający detergent.

W 1907 chemicy firmy Henkel zrewolucjonizowali proces prania. Połączyli oni krzemian sodu z nadboranem sodu, wydzielającym tlen podczas gotowania bielizny. W przeciwieństwie do stosowanych wcześniej związków chloru, nowa substancja wybielała pranie w sposób delikatny, nie wydzielając nieprzyjemnego zapachu.  Ułatwiło to w znaczny sposób pranie, uwalniając gospodynie domowe od wyczerpującego i czasochłonnego pocierania i mieszania pranej bielizny. Tak narodził się pierwszy samoczynnie działający detergent: Persil. Pierwsza reklama produktu pojawiła się 6 czerwca 1907 r. w gazecie w Düsseldorfie. Następnie Persil wszedł na rynek detaliczny, pakowany w cienkie tekturowe kartoniki  z papierową etykietką wykonaną ręcznie.

1922 - Biała Dama rozpoczyna kampanię reklamową Persila.

Któż nie zna tej eleganckiej damy, ubranej na biało z paczką Persila w lewej ręce? Narysował ją znany berliński artysta i rysownik Kurt Heiligenstaedt, któremu zlecono w 1922 roku zaprojektowanie plakatu dla Persila. Ciekawostką jest fakt, że Biała Dama nie jest w żadnej mierze owocem wyobraźni artysty, lecz jego młodą, 18-letnią przyjaciółką. Heiligenstaedt zabrał ją do domu mody na Alexanderplatz, gdzie kupili białą sukienkę, a następnie poprosił o pozowanie w kapeluszu w stylu florenckim, z paczką produktu w dłoni. Od tamtej pory owoc jego pracy mógł być podziwiany na metalowych znakach reklamowych, plakatach, dachach domów oraz ulicznych zegarach. Biała Dama, wraz ze zmieniającymi się typami kobiet i trendami mody, pozostała centralną postacią reklamową Persila przez wiele dziesięcioleci.

1950 - Lata powojenne. Persil powraca.

Wszyscy na to czekali: Kiedy Persil ponownie pojawił się w sklepach po zakończeniu II wojny światowej, 75% opakowań zostało natychmiast wyprzedanych. Dla wielu osób Persil był symbolem powrotu do normalnego życia, do pokoju. "Persil wraca z Düsseldorfu", ogłaszał gigantyczny baner na moście nad Renem. Nazwa produktu, widniejąca na plakatach, proporczykach i neonach, znana była w całych Niemczech.  Formuła produktu została tylko nieznacznie zmodyfikowana: Dodano do niej wybielacza, który nadał praniu jeszcze większą czystość i nieskazitelną biel.

1959 - Persil 59 – Najlepszy w swoim rodzaju.

Pierwszy w Niemczech syntetyczny detergent o silnym działaniu to również dzieło firmy Henkel. Nazwa Persil 59 pochodzi od roku, w którym produkt został wprowadzony na rynek. Został on wzbogacony w nowe składniki: syntetyczne anionowe środki powierzchniowo czynne, środek wspomagający pienienie oraz kompozycję zapachową o świeżych nutach. Nowe obietnice Persila stały się przedmiotem szerokiej kampanii reklamowej, radiowej i telewizyjnej. Po raz pierwszy profesjonalna agencja reklamowa odpowiada za wygląd marki. Poza formułą, również opakowanie Persila zostało wyraźnie zmienione.

1970 - Persil 70 – Niezaprzeczalnie "Nasz najlepszy".

W 1970 r. promocja Persila "Nasz najlepszy" spotyka się z niebywałym sukcesem. Dziś trudno wyobrazić sobie reklamę Persila bez czerwonej wstążki, która regularnie zdobi "nasz najlepszy" produkt. Persil 70, w zupełnie nowym opakowaniu, jest teraz dostępny nie tylko w Niemczech, lecz niemal w całej Europie.

1973 - Persil. Produkt, na którym można polegać.

W przeciwieństwie do przyjętego zwyczaju, na nowym opakowaniu w nazwie Persila nie pojawił się rok. Zamiast tego do nazwy marki dodano nowy slogan, który na długo pozostanie w pamięci konsumentów: Persil. Produkt, na którym można polegać.

1986 - Persil bez dodatku fosforanów – Postęp na rzecz środowiska.

Ochrona środowiska stała się ważnym tematem lat osiemdziesiątych. W firmie Henkel temat ten ma już długą historię: Już na początku lat pięćdziesiątych podjęliśmy badania nad biodegradacją biologiczną środków powierzchniowo czynnych. W 1966 roku narodził się projekt „Jak zastąpić fosforany”. Zarówno fosforany  zmiękczające wodę jak i środki powierzchniowo czynne usuwające zabrudzenia z prania zanieczyszczają wodę. Nasi naukowcy opracowują środki powierzchniowo czynne, które są coraz bardziej biodegradowalne, a jeśli chodzi o fosforany udało nam się znaleźć zamiennik: Zeolith A (Sasil®). Opatentowany w 1973 roku.

1987 - Płyn Persil – Alternatywa dla proszku.

Po raz kolejny Henkel rozszerzył gamę Persil. Nowy produkt, który prawdziwie zrewolucjonizował istniejącą niszę rynkową: Płyn Persil

1994 - Persil Megaperls®: Granulki zamiast proszku.

Kolejny ważny etap w historii Persila: Opracowanie detergentu o jeszcze większej skuteczności prania przy użyciu znacznie mniejszej ilości produktu. Przez pięć lat naukowcy firmy Henkel pracowali nad metodą, która umożliwiłaby podwyższenie koncentracji składników aktywnych. Nowatorska technologia produkcji wprowadziła na rynek przełom - i nową generację środków piorących: granulki zamiast proszku. Tam, gdzie dotychczas trzeba było użyć 290 ml zwykłego proszku, teraz wystarczy jedynie 95 ml nowego detergentu. Persil Megaperls® – w lekkim opakowaniu z okienkiem, o pojemności 1.6 kg - zapewnia firmie Henkel przewagę w zakresie innowacji.  Technologia nowego detergentu opatentowana w całej Europie.

1998 - Persil Tabs: Tabletki piorące

Wygoda to magiczne słowo: Jak sprawić, aby pranie stało się proste i wygodne dla konsumentów? Henkel znalazł rozwiązanie: Uniwersalny środek piorący w formie tabletek. Tabletki piorące składają się z wysoko skoncentrowanych składników aktywnych, które są podzielone na dwie fazy, wyraźnie rozpoznawalne dzięki niebieskiej i białej stronie. Gotowe do użycia tabletki należy umieścić w szufladzie dozującej - i można rozpocząć pranie.

1999 - Persil Sensitive: Dla osób o wrażliwej skórze.

Aby odpowiedzieć na potrzeby osób o wrażliwej i skłonnej do alergii skórze, Henkel we współpracy z Niemieckim Towarzystwem do Walki z Alergią i Astmą opracował produkt, który jest nie tylko skuteczny w usuwaniu zabrudzeń, ale również wyjątkowo łagodny dla skóry: Persil Sensitive.

2003 - Persil Color – Większa skuteczność już w 40°C.

Nowy, bardziej skuteczny Persil Color który już w temperaturze 40°C wyraźnie usuwa uporczywe plamy, jednocześnie chroniąc włókna, formę i żywe kolory Twoich ubrań.

2006 - Persil z nutą Vernela

Nowy Persil ze nutą Vernela, nadający pranym tkaninom głęboką czystość o świeżym, delikatnym zapachu - unikalna formuła zapewniająca doskonałe samopoczucie podczas noszenia odzieży: Innowacyjna wersja Persila „z nutą Vernela” uzupełnia gamę środka piorącego nr 1 w Niemczech, zapewniając uczucie czystości, miękkości i świeżości.

2007 - Persil ma 100 lat!

Persil świętuje swoje 100 urodziny. Z tej okazji prezentuje się w udoskonalonej formule i w nowoczesnym opakowaniu.

2008 - Persil GOLD z formułą cold-power.

Dzięki swojej nowej formule, skutecznej w zimnej wodzie, Persil spełnia najwyższe oczekiwania jakości, zapewniając olśniewającą czystość i ochronę kolorów Twoich ubrań nawet w bardzo niskiej temperaturze. Z nową formułą chronisz środowisko i oszczędzasz energię.

2009 - Mały rozmiar, silne działanie, wysoka wydajność.

W czerwcu Persil wprowadził na rynek nowy super skoncentrowany ActicPower. ActicPower, dostępny w wersji uniwersalnej i do kolorów, zapewnia Twojemu praniu już w temperaturze 15° C olśniewającą czystość i promienne kolory. Poręczna butelka o pojemności 750 ml jest tak samo wydajna, jak dotychczasowy żel. Ponieważ ActicPower jest wysoce skoncentrowany, wystarczy użyć mniej niż połowę nakrętki, aby uzyskać doskonały efekt.

2010 - Idealna czystość już w 15°C!

Od 2010 roku, dzięki Persil Hygiene Spüler, higieniczna czystość pranej odzieży zapewnia dobre samopoczucie, już w 15°C. Eliminuje on aż do 99.99 % bakterii i zarazków* już w 15°C i jednocześnie pozostaje łagodny dla skóry, włókien i kolorów. Persil Hygiene Spüler jest odpowiedni do wszystkich tkanin i do wszystkich programów prania. Używaj biocydów w bezpieczny sposób. Przed użyciem zawsze czytaj etykietkę z informacjami dotyczącymi produktu.

* specjalne bakterie, grzyby i wirusy, takie jak grypa

2011 - Blask prawdziwie czystego prania.

W lutym 2011 roku Persil wprowadził na rynek nowy produkt z aktywatorem blasku, który usuwa z pranych tkanin nawet najmniejsze cząsteczki osadów z kamienia i zanieczyszczeń, przywracając Twoim ubraniom ich pierwotny blask. Dzięki temu zachowują one na dłużej nowy, nieskazitelny, wygląd. Nowa formuła idzie w parze z nowym opakowaniem o mieniącej się, pełnej żywych kolorów etykiecie.

2011 - Persil Black Gel: czerń to więcej niż kolor.

Dzięki specjalnie opracowanej formule, innowacyjny Persil Black Gel zapewnia wyjątkową ochronę koloru ciemnych i czarnych tkanin, zapobiegając ich blaknięciu nawet po wielu praniach. Wszystko czego potrzebujesz, aby dłużej cieszyć się piękną, głęboką czernią Twoich ulubionych ubrań.

2012 - Po prostu doskonałe: kapsułki piorące Persil Mega Caps.

Dzięki Persil Mega Caps Henkel otwiera nowy etap w badaniach i rozwoju innowacyjnych detergentów. Po raz pierwszy istnieje możliwość umieszczenia gotowej dozy płynnego detergentu bezpośrednio w bębnie pralki. Małe kapsułki całkowicie rozpuszczają się podczas cyklu prania, zapewniając perfekcyjną czystość Twojemu ubraniom.